انتخاب چرم برای کفش

۸ بازديد

انتخاب چرم برای کفش

اینها افکار فعلی من در مورد انتخاب چرم برای قسمت های مختلف یک کفش دست ساز است. ابتدا یک مقدمه کوچک برای چرم کفش.

سبزیجات دباغی شده در مقابل کروم دباغی شده

چرم دباغی گیاهی مادر چرم است. از طریق یک فرآیند سنتی، عاری از مواد شیمیایی مضر و با بوی واقعی برنزه شده است. با گذشت زمان به زیبایی پیر می شود، رنگ را به راحتی می گیرد و بسیار بادوام است. می توانید چرم دباغی شده گیاهی را مرطوب کنید، شکل دهید و مهر بزنید که به سادگی نمی توانید چرم دباغی شده با کروم را انجام دهید. از جنبه منفی، توانایی آن در جذب آب مانند اسفنج همیشه مفید نیست.

در طرف دیگر حلقه، چرم دباغی شده با کروم داریم. اکثریت مطلق کفش های با کیفیت مردانه با رویه هایی ساخته می شوند که برنزه شده با کروم هستند. این چرم (در گزینه های باکیفیت) دوام و مقاومت بالایی در برابر عناصر دارد. چرم دباغی شده کروم از بسیاری جهات کار با آن آسان تر است، در برابر آب مقاوم تر است و خوب و بد واقعاً پیر نمی شود. چرم دباغی شده با کروم ممتاز جلای کفش را بسیار خوب می کند.

بنابراین، به کدام سمت برویم؟ پاسخ معمولاً ترکیبی از هر دو است: رویه معمولاً برنزه شده با کروم و سبزیجات برنزه شده برای هر چیز دیگری. همچنین گزینه ای برای استفاده از چرم 100% گیاهی دباغی شده برای یک جفت کفش، رویه و همه موارد است. (من چند مورد از این قبیل درست کرده ام.) صرف نظر از چرم رویه، برخی از قسمت های کفش باید دباغی گیاهی باشد همانطور که در ادامه توضیح داده شده است.

قطع کردن

حتی اگر گران‌ترین و بالاترین پوست دلار را دریافت کنید، تمام قسمت‌های همان پوست ممتاز یکسان ایجاد نمی‌شوند. همانطور که می توان در  تجزیه و تحلیل چرم و مواد مورد استفاده در ساخت آن (1931) خواند ، این تصویر تقریباً آن را خلاصه می کند:

برش های چرمی

کش آمدن

جهت کشش طبیعی چرم باید هنگام برش قطعات در نظر گرفته شود. نزدیک‌تر به ستون فقرات، چرم در کنار ستون فقرات (از هر دو جهت از سر تا باسن) کشیده می‌شود و در جهت دیگر محکم می‌شود. نزدیکتر به شکم، معامله برعکس است: در اینجا چرم از ستون فقرات به سمت شکم در هر دو طرف کشیده می شود و در جهت دیگر (از باسن به سمت جلو) کمی سفت تر است. الگوها را طوری قرار می‌دهم که جهت کشش تک تک تکه‌های بالایی در زیر آخرین کفش قرار می‌گیرد. من مناطق درجه 1 و 2 را در تصویر بالا ترجیح می دهم. گاهی اوقات ممکن است برای قسمت‌های مخفی‌تر کفش (مثل ربع) کمی به یک منطقه درجه سه بعدی وارد شوم، اما معمولاً اینطور نیست. من هرگز از هیچ منطقه کلاس چهارم استفاده نمی کنم.

رویه چرم

ضخامت رویه چرم باید بین 3 تا 5 اونس باشد که معادل 1.2 تا 2.0 میلی متر است. برای اولین پروژه کفش، حدود 3-4 اونس گوساله برنزه شده کروم را برای رویه ترجیح می دهم. چرم رویه را می توان ارزان تهیه کرد، یا می تواند بسیار گران باشد. 

در اینجا رویه ای از دانه اسکاچ Tannerie d'Annoay از Kolde leder به تصویر کشیده شده است.

07-بالا

بهترین چرم گوساله برای کفش که برای بشر شناخته شده است در Kolde Leder و A&A Crack & Sons موجود است. همچنین برای جیب افراد خصوصی بسیار گران است. این خرده‌فروش‌ها محصولات بین‌المللی با کیفیت بالا مانند کوردووان هوروین، Tannerie d'Annonay، Tanneries Du Puy، و گوساله جعبه‌ای Weinheimer/Freudenberg و غیره را در اختیار دارند. آنها همچنین گزینه‌های «متوسط» عالی و مناسب کیف پول مانند جیر با دانه‌های خوب و گوساله دانه اسکاچ دارند.

برای علاقه مندی که شروع به کار می کند، جایگزین های بسیار مقرون به صرفه تری در buyleatheronline ارائه می شود . تا زمانی که هزینه مشکل بزرگی است، توصیه می کنم برای جفت اول خود گران ترین و با کیفیت ترین چرم را خریداری نکنید. بسیاری از حرفه‌ای‌ها توصیه‌های مخالفی می‌کنند، و از رفتن مستقیم به هدف نهایی و استفاده از بالاترین کیفیت مواد از همان ابتدا حمایت می‌کنند. این مطمئناً یک راه کارآمدتر برای یادگیری نحوه کار با "معامله واقعی" است (که کمی دشوارتر است) - اما همچنین گران تر است.

آستر

آستر به طور ایده آل از IMO گوساله دباغی شده گیاهی با ضخامت بین 2 تا 3 اونس (حدود 0.8 تا 1.2 میلی متر) ساخته شده است. دستگاه روکش مورد علاقه من این گوساله بچه 0.8 میلی متری برنزه شده گیاهی است. چرم دباغی شده کروم را می توان به عنوان آستر نیز استفاده کرد، اما من دباغی گیاهی را ترجیح می دهم.

مهره زدن

قرار دادن مهره بین رویه و آستر اختیاری است. من اغلب دوست دارم از چرم نازک کروم 1 اونسی یا دباغی شده گیاهی به عنوان مهره استفاده کنم. یک گزینه ارزان برای شروع یک اونس بره خواهد بود .

پف پا و پاشنه پا (سفت کننده)

پف انگشتان پا و سفت کننده های پاشنه پا باید گیاهی برنزه شوند. من عمدتاً از 5 اونس سبزی دباغی شده خالص و 5 تا 6 اونس وگ tan Tärnsjö garveri استفاده کرده‌ام و گاهی اوقات از چرم شانه دباغی شده 5 اونس لاتیگو استفاده کرده‌ام . در زیر یک پف برنزه گیاهی خالص 5 اونس روی انگشت پا نشان داده شده است که ابتدا روی آستر با هیرشکلبر ماندگار شد و پس از خشک شدن بریده شد و سنباده زد تا لبه پر ترد بماند.

 

رند

برنزه گیاهی بر حسب ترجیح من دوست دارم از حدود 7-8 اونس برنزه گیاهی از Tannery Tärnsjö استفاده کنم . استفاده از رند گیره دار در پاشنه پا اختیاری است، هر چند می توان رویه و آستر را نیز در آنجا دوخت.

 

جهان

من چرم طبیعی رنگی  را از Leather & Grindery دوست دارم. شما همچنین می توانید از چرم گیاهی دباغی شده با ضخامت دلخواه خود، ترجیحاً به همان ضخامت رند درست کنید.

 

کفی

کفی، هسته اصلی کفش است. گوساله ضخیم و دباغی شده گیاهی باید این کار را انجام دهد، بسته به نتیجه مورد نظر، بین 11 تا 14 اونس. من از 12 تا 13 اونس برنزه گیاهی از Tärnsjö Garveri ، 11 اونس برنزه ایتالیایی و 12 تا 13 اونس باسن گیاهی برنزه شده (بادوام، اما به دلیل مزاج سخت، کار با آن بسیار دشوار است) استفاده کرده ام. مورد علاقه من تاکنون (و اتفاقاً گرانترین) کفی کفی 7 تا 9 آهنی از J&FJ Baker است که در زیر نشان داده شده است.

 

زیره

برنزه گیاهی با مزاج ضخیم، حدود 12 اونس. برای کفش های زیره چرمی، من اغلب از زیره های 9 آهنی (معادل 12 اونس) J. Rendenbach استفاده می کنم. (یا حداقل من قبلاً، قبل از اینکه تولید را تعطیل کنند و دستور غذا را به کیلگر بفروشند، این کار را انجام می‌دادم. منتظر می‌مانم تا JR by Kilger در دسترس قرار گیرد.) البته بسته به ترجیح می‌توان ضخامت هر دو را بالا یا پایین کرد. 

 

بلند کردن پاشنه

هر چرم دباغی گیاهی با ضخامت بسته به ضخامت بالابرهایی که می خواهید انجام می دهد. ساده ترین راه برای شروع استفاده از چرم زیره است. هر چه بالابرها ضخیم تر باشند، ساخت آن آسان تر است - نازک تر، معتبرتر. در زیر بالابرهای پاشنه 5 میلی متری (آسان، اما نه چندان معتبر) به تصویر کشیده شده است.

 

اولین پیشنهادات پروژه

برای کسی که سفر کفش‌سازی را شروع می‌کند و سعی می‌کند هزینه‌ها را پایین نگه دارد و مقدار انواع چرم‌های مختلف را به حداقل برساند، احتمالاً توصیه می‌کنم چرم‌های زیر را تهیه کند - با در نظر گرفتن قیمت بسیار.

رویه : 3 تا 4 اونس گوساله باکس ، یا 3 تا 4 اونس دلار چاپ شده
آستر (و مهره های اختیاری): 2 اونس سفت کننده گوساله بچه
، رند و جوش : 6 اونس / 2.5 میلی متر برنزه گیاهی
کفی : کفی چرم ، یا در اضطراری، 11 اونس زیره پشتی + بلند کردن پاشنه : 13 اونس باسن برنزه شده گیاهی (یا همان گزینه در 9-10 اونس برای کفی نازک تر).

لیست بالا به هیچ وجه بهترین گزینه با کیفیت نیست، اما مطمئناً برای شروع کار مفید است. چرم های ذکر شده بسته به مقدار پوستی که استفاده می کنید باید برای 2-3 جفت کفش کافی باشد. برخی سخت‌افزارهای اضافی مورد نیاز است، مانند بالابرها و ساق‌ها، و البته چیزهایی مانند چسب و میخ و غیره. فهرست مواد برای سایر موارد مورد نیاز صفحه من را ببینید.

گزینه های ارتقا

برخی از توصیه های ارتقا برای کیف پول و جاه طلبی بزرگتر.

رویه : گوساله جعبه Ilcea یا  بهتر از آن، گاو صندوق فرانسوی (Tannerie du Puy)
آستر : گوساله بچه 2 اونس هنوز عالی کار می کند،
مهره IMO : چیزی شبیه گوساله دباغی شده گیاهی 1 اونس یا چرم دیگری که انتخاب می کنید (ترجیحا نازک تر از آستر ) سفت کننده
ها، رند: 6 اونس / 2.5 میلی متر برنزه گیاهی یا مشابه
Welt : Welting leather
کفی ها : چرم کفی ، یا گزینه ارزان تر (اما سفارش بزرگتر) کفی شانه ای بافته شده . 
زیره : Tannerie Garat یا J&FJ Baker . (شایداین نیز می تواند انجام دهد، اگرچه من آن را امتحان نکرده ام.)
بالابرهای بالا : چیزی شبیه به این .

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.