معروف ترین کشور در صنعت عطر و ادکلن

۸ بازديد
فرانسه به دلیل صنعت عطر خرید عطر سازی معروف است و خانه برخی از معروف ترین عطرسازی های جهان مانند Maison Guerlain است. مرکز صنعت عطر در پاریس، جایی که سازندگان عطرهای معتبر در آن مستقر هستند، و گراس، پایتخت تاریخی گل‌ها و «دماغ‌های» حرفه‌ای ریویرا فرانسه است.

لطیف ترین عطرها از دوران باستان وجود داشته اند و در کشورهای اطراف مدیترانه مورد استفاده قرار گرفته اند. این یک واقعیت شناخته شده است که در قرن 18 بسیاری از مردم ترجیح می دادند از عطر به جای صابون استفاده کنند!

به استثنای کلن در آلمان، که به دلیل اختراع "ادوکلن" مشهور است، ادکلن اصل فرانسه عمدتاً در تپه های اطراف گراس مشرف به خلیج کن بود که تکنیک هایی برای استخراج عطر "خالص" با استفاده از روش تقطیر یا استفاده از آن ابداع شد. الکل به عنوان یک ماده کمکی
این شهر با آب و هوای معتدل خود توانست مزارعی از گل های معطر مانند گل رز، اسطوخودوس و یاس را پرورش دهد.

روش‌های تولید مدرن البته تکامل یافته‌اند و میلیون‌ها گل مورد استفاده در صنعت اکنون عمدتاً وارداتی هستند، اگرچه بهترین "دماغ" - متخصصانی که عطرها را طراحی می‌کنند - هنوز عمدتاً در گراس و پاریس مستقر هستند. آن‌ها با استفاده از مجموعه‌ای از لوله‌های پر از رایحه‌های مختلف که به عنوان «ارگان عطر» شناخته می‌شوند، ترکیب‌های ظریفی از عطرها را ایجاد می‌کنند.

در این دو عطر "پایتخت" می آموزیم که عطرها ست عطر و ادکلن مردانه به هفت گروه بویایی طبقه بندی می شوند (به عنوان مثال عطر معروف Chanel N°5 متعلق به گروه Hesperides است). همچنین می‌دانیم که عطرها نه تنها از گلبرگ‌های گل‌ها، بلکه از سایر مواد گیاهی مانند میوه (پرتقال و وانیل)، رزین (مر و بخور)، علف‌ها و ریشه‌ها (وربنا و وتیور)، ادویه‌ها (دارچین) ساخته می‌شوند. ) و حتی پوست چوب.

همچنین به ما گفته شده است که عطرها از چربی ها و ترشحات حیوانی مانند مشک و موم عسل ایجاد می شوند!

بازدید از کارخانه های تقطیر در گراس

فراگونارد، گالیمارد و مولینارد (سه شرکت با نام‌های قافیه‌ای عجیب!) همگی «کارخانه‌هایی» دارند که به روی عموم باز است و کارگاه‌هایشان روش‌های تولید مدرن را برجسته می‌کنند و موزه‌هایشان تکنیک‌های سنتی را تداعی می‌کنند. سایر مشاغل محلی متخصص به سمت کار با گیاهان معطر و شیمی خوب در صنعت فرآوری مواد غذایی حرکت کرده اند، در حالی که هنوز نقش مهمی در عین حال محتاطانه در صنعت عطر بازی می کنند.

فراگونارد

این شرکت که در سال 1782 تأسیس شد، به نام یک نقاش مشهور نامگذاری ارزانسرای عطر و ادکلن شده است. کارگاه این شرکت را می توان در Grasse بازدید کرد، و همچنین دو "موزه" در پاریس برای بازدید عموم باز است، یکی در Rue Scribe (نزدیک خانه اپرا طراحی شده توسط Garnier) و دیگری در Boulevard des Capucines.

مولینارد

مولینارد که یک عطرساز پرووانسی است که در سال 1849 تأسیس شد، کارخانه‌ای در گراس نیز دارد که در آن بسته‌های تور ویژه برای گروه‌ها در دسترس است (مثلاً ایجاد عطر خود، بازی‌های بویایی مانند «ادوراما» و غیره). این شرکت رایحه‌ها و طعم‌ها را در Atelier Gourmand (کارگاه لذیذ) خود گرد هم می‌آورد که بر موضوعاتی مبتنی بر قهوه، چای و شکلات تمرکز دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.